Til- og afmelding af din renovation
Om tilmelding af renovation
REFA får automastisk besked om ny ejer ved et ejerskifte af en ejendom.
Er du ny ejer kan du kontakte REFA hvis du ønsker at ændre den eksisterende renovationsordning dvs. størrelsen på beholderen til restaffald eller hvor ofte den tømmes. Se mere her
Alle ejendomme er tilmeldt med et grundgebyr. Køber du en ejendom uden renovationsordning, skal du huske at tilmelde en renovatonsordning, hvis der er personer tilmeldt adressen.
Om afmelding af renovation
Du skal henvende dig til Borgerservice i din bopælskommune, når du skal afmelde din husstand fra indsamling af renovation.
I henhold til både Guldborgsund og Lolland kommuners regulativer for husholdningsaffald, kan der kun ske afmelding af renovation, når en ejendom jf. de kommunale Folkeregistre står tom. Det vil sige, når der ikke er nogen personer tilmeldt på adressen.
REFA får derefter besked fra Borgerservice.
Bemærk at det kun er tømningsgebyret, der kan afmeldes og ikke grundgebyret.
Renovation kan ikke afmeldes for sommerhuse.