Pressemeddelelser 2019

8. februar 2019

Kontraktansættelse af direktør

Efter tre års åremålsansættelse som direktør for REFA-koncernen har bestyrelsen for I/S REFA kontraktansat Mette Suhr Lisegaard Stoffregen med virkning fra 1. september i år.

Mette S. L. Stoffregen blev ansat som direktør for samtlige REFA  virksomheder den 1. september 2016. Ansættelsen blev dengang godkendt som en såkaldt åremålsansættelse frem til 1. september 2019.

Bestyrelsen for I/S REFA har nu besluttet at ansætte Mette S. L. Stoffregen som direktør for samtlige REFA virksomheder herunder I/S REFA og A/S REFA Energi Holding på kontrakt uden åremålsbestemmelse.

Mette S. L. Stoffregen har meget stor erfaring i ledelse og drift af affalds - og energivirksomhederne i REFA koncernen, idet hun har været ansat i REFA siden 1990 med opgaver i samtlige driftsafdelinger fortrinsvist på sektionsleder og afdelingschefniveau. Den sidste ledelsesopgave for Mette S. L. Stoffregen, inden hun tiltrådte som direktør i 2016, omfattede alle opgaverne knyttet til stillingen som souschef.

Mette S. L. Stoffregens teoretiske ledelsesballast er opnået via " Diplom i ledelse", en MBA fra Aalborg Universitet og bestyrelsesuddannelsen fra CBS.

Mette S. L. Stoffregen er bestyrelsesmedlem i bestyrelserne for henholdsvis I/S ALFA Specialaffald, Afatek A/S og Special Waste System A/S.

- Det var et stort ønske i bestyrelsen ved åremålsansættelsens udløb at fortsætte samarbejdet med Mette S. L. Stoffregen, der har vist sig som en dynamisk, kreativ og effektiv leder af vores virksomhed. At hun samtidig kan fremvise utrolig flotte tilfredshedsanalyser blandt vore 130 medarbejdere samtidig med et usædvanligt lavt sygefravær understreger hendes potentiale som leder, siger formanden for I/S REFAs bestyrelse, byrådsmedlem Poul-Henrik Pedersen. Mette har skabt et stærkt fundament for REFA og en robust økonomi, så vi står godt rustet til de nye udfordringer, vi ved venter os i fremtiden bl.a. med hensyn til at tilpasse driftsorganisationerne. En optimeret kundeservice for borgerne og erhvervslivet og borgerinddragelse i vores arbejdsprocesser er klare strategiske visioner og målsætninger for organisationen, ligesom synlighed i form af samarbejde med det omgivende lokalsamfund som f.eks. skoler, ungdomsskoler og boligselskaber vægtes højt, og på de områder har Mette for længst fastslået sit potentiale, siger Poul-Henrik Pedersen.